Wyrobiona śruba imbusowa w kolektorze - pomysły

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mateuszSBE
    Classic
    • 2015
    • 10

    Wyrobiona śruba imbusowa w kolektorze - pomysły

    No dobra wszystko ładnie ,chińczyki dają LEDY i przedłuzenie przewodu+złączki ,ale niema modułu sterowania. Ten daje komplet ledy
  • Pixon
    Rider
    • 2013
    • 541
    • Fabia (NJ3)

    #2
    Wyrobiona śruba imbusowa w kolektorze - pomysły

    Hej,
    Niestety turbina w moim klekocie od czasu do czasu wpada w tryb awaryjny. Postanowiłem wczoraj po pracy ją rozebrać i wyczyścić (była czyszczona rok temu :cry: )

    Odpiąłem węże, zdjąłem EGR i zacząłem się mocować ze śrubami imbusowymi od kolektora. Pierwsze dwie z prawej jakoś poszły. Niestety "3" od prawej prawdopodobnie była już lekko zniszczona upływem czasu i po próbie odkręcenia imbusem 6 zjechało się gniazdo. Trochę się zdenerwowałem bo z roboty nici. Przy okazji sprawdziłem ruch sztangi, który imo jest dobry, rusza się w całym zakresie pracy, profilaktycznie spryskałem wd40 i zostawiłem.

    Teoretycznie mógłbym to zostawić i zapomnieć. Jednak mnie strasznie męczy ta śruba i te notlauffy... Dlatego myślę jak tę śrubę odkręcić.

    Pomysły mam dwa:
    Kupić końcówkę spline (gwiazdkę), nie torxa, nabić ją tam na tę śrubę, miejsca tam mało, mam nadzieję, ze coś się wygospodaruje na ruch młotka. Tak nabitą końcowkę zakleić jakimś klejem epoksydowym - no właśnie tylko jakim? I odczekać dobę żeby się wszystko skleiło i następnego dnia próbować.

    Przyspawać klucz imbusowy lub uprzednio nabity spline do tej śruby i wtedy się szarpać?

    Czy są jeszcze jakieś pomysły? Oprócz wyjmowania silnika i próby rozwiercenia tej śruby...
    Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

    Komentarz

    • ulysse
      Rider
      • 2010
      • 496

      #3
      Ja bym przyspawał klucz. Ostatnio wymieniałem drzwi i niestety miałem taki sam problem pomogła szlifierka, ale u mnie stare drzwi wędrują na śmietnik. Próbowaliśmy nawet kluczem pneumatycznym i też nie puściła... :shock:

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Pixon, a próbowałeś kluczem Morse,a?
        Są różne kształty i wielkości tego patentu. Ja wiele śrub i nakrętek takim kluczem odkręciłem.

        [ Dodano: Nie 09 Lis, 14 16:27 ]
        W Castoramach czy Praktikerach masz spory wybór zarówno wielkości jak i kształtu zacisku.

        [ Dodano: Nie 09 Lis, 14 16:30 ]
        Niektóre z nich wyglądają tak:

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Turbinę w tych silnikach wyciągam bez zdejmowania kolektora ssącego.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Jak jest kanala, to jak najbardziej. Po wyjeciu przedniego odcinka wydechu, a w tych najczesciej calego bo sie nie rozpina jest dostep. Ale jak ktos kanalu nie ma, to musi meczyc sie od gory :cry:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              Ja również kilka razy miałem problem z obrobionymi śrubami, odkręcałem w ten sposób że wbijałem większy klucz torx w środek i odkręcałem, ważne aby go wbić solidnie i aby trzymał pewnie bo prób nie będzie zbyt wiele
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • Pixon
                Rider
                • 2013
                • 541
                • Fabia (NJ3)

                #8
                Kanał jest

                Kluczem morsa nie próbowałem, ponieważ takiego nie posiadam. Obawiam się, że tam dostęp też ograniczony i raczej bym nim nie złapał.

                Najpierw spróbuję wbić tego torxa, jak to nie pomoże, to najwyżej spróbuję ją wyjąć od dołu.

                Dzięki za rady.
                Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                Komentarz

                Pracuję...